Klanten kopen diensten en producten steeds vaker zelfstandig via internet. Wereldwijd maken online aankopen 22% uit van het totaal aantal verkopen in de detailhandel. Tweederde van de zakelijke klanten doet het liefst zaken op afstand, in elke fase van de buyer journey. En zo’n 65% van de Amerikaanse B2B-bedrijven biedt haar producten en diensten al online aan.
Je online dienstverlening moet dus goed zijn: duidelijk, snel en op maat voor de klant. Met de juiste website en applicaties bied je een hoog gebruiksgemak en een goede klantervaring: zo verbeter je jouw online aanbod. De cloud is hierin onmisbaar.
Het bieden van het juiste online aanbod is voor veel bedrijven een uitdaging. Zij moeten meegroeien met de steeds veranderende klantwensen en dat via online middelen. Het lukt hen niet altijd om producten en diensten online te leveren zoals de klant of toezichthouders dat graag zien. De belangrijkste oorzaak is dat zij beperkt worden door hun ict-landschap.
Een goed voorbeeld is kredietverlening. Mensen regelen het lenen van geld steeds vaker zelf digitaal. Zij spreken hooguit online een adviseur, en doen de aanvraag verder zelf. Financiële organisaties hebben kwalitatief goede data uit verschillende bronnen nodig om dit mogelijk te maken. Want offline of niet, het gaat om dienstverlening op maat. Bovendien mag de gebruikte data in geen geval de privacy van klanten schenden. Alles bij elkaar een behoorlijke uitdaging!
In de cloud bied je klanten de beste online ervaring. Dat heeft te maken met het gericht inspelen op nieuwe klantwensen, het gebruiksgemak en het snel op de markt brengen van nieuwe producten en diensten:
In de cloud speel je sneller en effectiever in op nieuwe klantwensen, want met een modern en geïntegreerd applicatielandschap ben je wendbaarder. Daarnaast verzamel je in de cloud gemakkelijker data en data-analyses. Dit geeft je inzicht in klantbehoeften, zodat je daarop kunt inspelen. We zien steeds vaker dat dit gebeurt met behulp van artificial Intelligence (AI), machine learning of zelfs Blockchain.
In de cloud ervaren mensen een naadloos en intuïtief gebruik van je website en applicaties. Dit komt doordat je allerlei data en apps met elkaar kunt koppelen, zodat zij optimaal samenwerken. Op die manier doen klanten en partners graag online zaken met je.
Het aanbod in de cloud is enorm. Niet alleen wat betreft kant-en-klare applicaties, maar ook op het gebied van zogenaamde microservices. Dit zijn bouwonderdelen die een ontwikkelaar kan toevoegen als onderdeel van een applicatie, waarmee hij deze op maat maakt voor jouw organisatie. Dit versnelt het ontwikkelen van nieuwe features, functionaliteiten en zelfs volledige nieuwe diensten en producten. De klant profiteert van de kortere time-to-market die hier het gevolg van is.
Leestip: 8 trends voor de online klantervaring in 2022
De cloud biedt ook nog andere voordelen voor de klantervaring en het gebruiksgemak van jouw online aanbod.
In de cloud:
Zo bied je klanten en partners een hoog gebruiksgemak en een optimale online klantervaring met een ict-landschap in de cloud.
Leestip: waarom de hybrid cloud voor de meeste organisaties de beste keuze is.
Wil je meer weten over het verbeteren van je online aanbod met de cloud? Lees dan in de whitepaper Hoe de cloud helpt jouw digitale aanbod te verbeteren:
OGD haalt al meer dan 35 jaar het maximale uit ict voor mensen en organisaties. Als strategisch partner bedenkt, bouwt en beheert OGD fullservice ict-oplossingen die de bedrijfsdoelen en medewerkers optimaal ondersteunen. Hierin neemt OGD de uitdagingen van alle afdelingen en medewerkers mee, vanuit het idee dat organisaties alleen zo duurzaam succes bereiken.
© 2023 OGD ict-diensten.
Algemene voorwaarden | Algemene inkoopvoorwaarden | Privacyverklaring
Nog geen reacties
Reageer als eerste