Hoe je waarde creëert voor de klant in 6 stappen met dit innovatiemodel

Posted by Stefan Tuijt on 14-sep-2021 10:15:07

Er was eens een houtpulpfabrikant, genaamd Nokia, die zich in de jaren ‘80 ging toeleggen op elektriciteit en daarna als een van de eerste organisaties startte met de verkoop van telefoons. Zo ontwikkelde Nokia de eerste draadloze en mobiele telefoons. Zo´n twintig jaar lang had Nokia een leidende positie op de telefoonmarkt. Tot in 2011 een ander innovatief bedrijf die plaats wegkaapte: Apple. Het oppermachtige en innovatieve technologieconcern Nokia had te laat ingesprongen op de smartphone en miste daardoor de boot.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

Windows 365: de eerste indruk van het testteam van OGD

Posted by Barbara Forbes on 12-aug-2021 15:50:09

Wie het ict-nieuws volgt kan niet om de lancering van Windows 365 heen. Ben jij nog aan het uitzoeken of Windows 365 interessant is voor jouw organisatie? Ons testteam heeft na de lancering de grenzen van het platform opgezocht in een testtenant. In deze blog beschrijf ik onze eerste indruk van Windows 365. Wil jij weten of wij het aanraden? In deze blog vind je het antwoord.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

Reboarding: de juiste ict-infrastructuur voor het hybride werken

Posted by Tom Abbing on 26-jul-2021 11:34:00

Sinds het thuiswerken is dit als CIO mijn grote uitdaging: de thuis- en kantoorwerkplek naadloos op elkaar laten aansluiten. Want hoe zorgen we straks dat een overleg voor iedereen prettig verloopt, terwijl de helft bij elkaar zit op kantoor en de rest thuis? En hoe maken we het op afstand samenwerken in één document nog effectiever?

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Online Werkplek

Top 6 ict-servicemanagement trends voor 2021 | dé servicedesk van de toekomst

Posted by Stefan Tuijt on 3-jun-2021 13:02:55

De ict-wereld staat nooit stil. Ook de wereld van het ict-servicemanagement verandert hard mee. Dit biedt zowel kansen als uitdagingen voor organisaties. In deze blog bespreek ik de belangrijkste trends voor de servicedesk. Het veranderende personeelsbestand en de coronacrisis hebben grote invloed op deze trends.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

Waarom de hybrid cloud voor veel organisaties de beste keuze is

Posted by Rik van Berendonk on 31-mei-2021 11:34:12

De term hybride hoorde je vroeger misschien voor het eerst op school. Het ging dan over dieren als een muilezel, die een kruising zijn tussen verschillende organismen. Een hybrid cloud is eigenlijk net zoiets. Deze cloudoplossing is een kruising tussen verschillende soorten omgevingen voor je applicaties en data. Je ict-infrastructuur bevindt zich in een hybrid oplossing zowel ín je eigen organisatie als erbuiten in de public cloud.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Digitale Transformatie

7 tips voor een bloeiende bedrijfscultuur op afstand

Posted by Nienke Bruijn on 21-apr-2021 12:22:03

Verbondenheid, een gedeelde missie en gezelligheid: dat is wat een goede bedrijfscultuur medewerkers geeft. En dat is belangrijk. Voor gemiddeld 77 procent van de werknemers is de bedrijfscultuur - ook nu - essentieel in de blijheid op het werk. Maar het communiceren en behouden van deze cultuur op afstand is een uitdaging. Want juist dingen als verbondenheid en gezelligheid voel je digitaal een stuk lastiger.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Online Werkplek

Zo versterk je het welzijn van medewerkers in deze digitale tijd

Posted by Nienke Bruijn on 26-mrt-2021 14:24:14

“De nieuwe manier van werken – thuis en op allerlei momenten van de dag - vraagt veel van mensen”, stelt Rik van Berendonk, technisch directeur van OGD. “En dit zal ook na de pandemie zo blijven. Want het plaatsonafhankelijke werken en consumeren heeft de toekomst.”

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Online Werkplek

Waarom werknemerswelzijn nu een van de belangrijkste speerpunten is

Posted by Nienke Bruijn on 26-mrt-2021 12:26:06

“Er is een reflectiemoment nodig over het welzijn van werknemers”, zegt Rik van Berendonk, technisch directeur van OGD. “De nieuwe manier van werken in bepaalde sectoren – thuis en op allerlei momenten van de dag - vraagt veel van mensen. En dit zal ook na de pandemie zo blijven. Want het plaatsonafhankelijke werken en consumeren heeft de toekomst. Daarom is het nu extra belangrijk om na te denken over het waarborgen van het personeelswelzijn.”

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Online Werkplek

Dé ict-trend voor 2021: overal beschikbaar zijn

Posted by Rik van Berendonk on 20-jan-2021 16:43:04

De trend ’overal beschikbaar zijn’ is een van de belangrijkste ict-trends voor bedrijven op dit moment. Deze trend gaat niet over het overal beschikbaar zijn van medewerkers, maar om het volledig digitaal bedienen van medewerkers, klanten en businesspartners. Iets dat veel organisaties afgelopen jaar in korte tijd tot prioriteit maakten, vanwege de coronapandemie.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

Proactief van Service Level Agreement naar eXperience Level Agreement

Posted by Josephine Bosman on 15-jul-2020 13:34:24

Ict moet voor zo min mogelijk verloren tijd zorgen. Problemen wil je liever voorkomen dan genezen. Als organisatie én als ict-afdeling wil je dat de servicedesk haar werk dus goed doet. Samen heb je Service Level Agreements (SLA’s) opgesteld om te voorkomen dat de productiviteit van je medewerkers vermindert. Hoe kan het dan dat zij klagen over ict, terwijl de ict-afdeling aan alle SLA’s voldoet?

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

IoT voor bedrijven: zo zet je de techniek veilig in

Posted by Nienke Bruijn on 27-mei-2020 17:30:53

Internet of Things-oplossingen zijn voorbij de hype; zij voegen flinke en blijvende waarde toe aan bedrijven en organisaties. Volgens onderzoeksbureau Gartner zet 61 procent van de bedrijven Internet of Things (IoT) inmiddels op een gedegen manier in. Zij verzamelen met deze techniek bijvoorbeeld waardevolle data, maken processen efficiënter of spelen gerichter in op de klantvraag. 

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie

Business-it alignment: op naar cocreatie!

Posted by Josephine Bosman on 14-feb-2020 16:50:45

Ik was laatst met mijn tante op pad om een tweedehandsauto te kopen. Ze had net haar rijbewijs gehaald en stond te popelen om een autootje te kopen. Eenmaal bij de autodealer werden we wat minder enthousiast; de gelikte verkoper wilde ons meteen een specifieke auto aansmeren, terwijl wij nog niet eens wisten wat mijn tante nodig had. Hij had het over alle voordelen van deze flitsende Kia en strooide met termen als ‘CVVT’ en ‘nog maar veertigduizend op de teller’. Na de beste man vier keer op het hart gedrukt te hebben dat we nog wat tijd nodig hadden, dropen we met lege handen af.

Read More

Topics: Ict Trends & Innovatie, Digitale Transformatie