Whitepaper: Unified Communications voor gemeenten

Hoe zorg je er als gemeente voor dat je optimaal bereikbaar bent? En hoe zorg je ervoor dat burgers en bedrijven snel, effectief en persoonlijk de juiste antwoorden krijgen? Het zijn terugkerende communicatievraagstukken, omdat alles zich blijft ontwikkelen. Soms lijkt het wel alsof het vroeger eenvoudiger was om de juiste oplossingen te vinden. Maar is dat wel zo? Of kunnen we onze kennis combineren met techniek en de oplossing eenvoudig houden? In onze nieuwste whitepaper over Unified Communications laten we zien dat u met de juiste techniek de complexiteit uit de publieksdienstverlening kunnen halen. Speciaal voor iedereen die het graag simpel houdt.

unified communications 2

Waarom vroeger alles eenvoudig was

Ooit waren gemeenten vele malen kleiner. Het aantal inwoners en bedrijven lag lager en het publiek klopte minder vaak aan bij de gemeente. Een vraag of verzoek werd meestal direct afgehandeld of er werd een vervolgafspraak gemaakt. Er was een vaste plek voor de dossiers, ambtenaren waren bijna altijd in het pand aanwezig, lijnen waren kort en de verantwoordelijkheid voor bepaalde zaken lag duidelijk bij een specifiek persoon of een afdeling.

Langzamerhand veranderde alles

Met de komst van meer burgers en bedrijven, schaalvergroting van gemeenten, complexere regelgeving en een veranderend takenpakket, leek alles ineens veel minder eenvoudig. Het Nieuwe Werken en een veranderend proces- en informatielandschap deden daar nog een schepje bovenop. Inmiddels is het een flinke uitdaging om persoonlijk te blijven en burgers en bedrijven snel, effectief en eenvoudig informatie te verstrekken.

Unified CommunicationsIs het serviceniveau van vroeger vandaag de dag nog wel haalbaar?

Persoonlijk, snel, effectief en samen. Het kan nog steeds. Niet meer op de manier waarop het vroeger was, maar wel door onze kennis te combineren met de techniek van vandaag. Tegenwoordig kunnen we namelijk:

  • Communicatiekanalen integreren. Het maakt niet uit of burgers en bedrijven mailen, bellen, online een verzoek doen of via social media een vraag stellen. Het is mogelijk iedereen, onafhankelijk van het communicatiekanaal, in volgorde van binnenkomst te helpen.
  • De bereikbaarheid van ambtenaren inzichtelijk maken. Je kunt exact zien wanneer en waar een ambtenaar te bereiken is.
  • Zien wie er contact zoekt en waarom. Persoonsgegevens en dossiers kunnen worden gekoppeld.
  • Altijd en overal samenwerken. Iedere ambtenaar kan tegenwoordig altijd en overal met elk device samenwerken, bellen en videoconferences voeren.

Unified Communications in de praktijk

Graag leggen wij u er alles over uit in onze whitepaper over Unified Communications. Download hem nu en kom een stapje dichterbij optimale dienstverlening.

2014-Whitepaper-Cloud---CtA-knop

OGD ict-diensten helpt zowel gemeenten als zakelijke klanten om met behulp van Unified Communications hun communicatie en samenwerking te optimaliseren. Als Microsoft Gold Partner zijn wij in staat het complete concept professioneel te implementeren, faciliteren en snel en eenvoudig werkbaar te maken. Uiteindelijk vinden wij niets mooier dan te zien dat techniek voor u werkt en u helpt om uw werk nog beter te doen.

Nog geen reacties

Reageer als eerste

Ben jij al bekend met ITIL 4?

Kom vrijdag 19 april naar de ITIL 4 kennissessie en laat je meenemen op een tour langs alle verandering en mogelijkheden van ITIL 4.

> Meld je nu aan!

Whitepaper: Unified Communications voor gemeenten

Posted by Simone Hendriks on 14-jan-2015 11:30:00

Hoe zorg je er als gemeente voor dat je optimaal bereikbaar bent? En hoe zorg je ervoor dat burgers en bedrijven snel, effectief en persoonlijk de juiste antwoorden krijgen? Het zijn terugkerende communicatievraagstukken, omdat alles zich blijft ontwikkelen. Soms lijkt het wel alsof het vroeger eenvoudiger was om de juiste oplossingen te vinden. Maar is dat wel zo? Of kunnen we onze kennis combineren met techniek en de oplossing eenvoudig houden? In onze nieuwste whitepaper over Unified Communications laten we zien dat u met de juiste techniek de complexiteit uit de publieksdienstverlening kunnen halen. Speciaal voor iedereen die het graag simpel houdt.

unified communications 2

Waarom vroeger alles eenvoudig was

Ooit waren gemeenten vele malen kleiner. Het aantal inwoners en bedrijven lag lager en het publiek klopte minder vaak aan bij de gemeente. Een vraag of verzoek werd meestal direct afgehandeld of er werd een vervolgafspraak gemaakt. Er was een vaste plek voor de dossiers, ambtenaren waren bijna altijd in het pand aanwezig, lijnen waren kort en de verantwoordelijkheid voor bepaalde zaken lag duidelijk bij een specifiek persoon of een afdeling.

Langzamerhand veranderde alles

Met de komst van meer burgers en bedrijven, schaalvergroting van gemeenten, complexere regelgeving en een veranderend takenpakket, leek alles ineens veel minder eenvoudig. Het Nieuwe Werken en een veranderend proces- en informatielandschap deden daar nog een schepje bovenop. Inmiddels is het een flinke uitdaging om persoonlijk te blijven en burgers en bedrijven snel, effectief en eenvoudig informatie te verstrekken.

Unified CommunicationsIs het serviceniveau van vroeger vandaag de dag nog wel haalbaar?

Persoonlijk, snel, effectief en samen. Het kan nog steeds. Niet meer op de manier waarop het vroeger was, maar wel door onze kennis te combineren met de techniek van vandaag. Tegenwoordig kunnen we namelijk:

  • Communicatiekanalen integreren. Het maakt niet uit of burgers en bedrijven mailen, bellen, online een verzoek doen of via social media een vraag stellen. Het is mogelijk iedereen, onafhankelijk van het communicatiekanaal, in volgorde van binnenkomst te helpen.
  • De bereikbaarheid van ambtenaren inzichtelijk maken. Je kunt exact zien wanneer en waar een ambtenaar te bereiken is.
  • Zien wie er contact zoekt en waarom. Persoonsgegevens en dossiers kunnen worden gekoppeld.
  • Altijd en overal samenwerken. Iedere ambtenaar kan tegenwoordig altijd en overal met elk device samenwerken, bellen en videoconferences voeren.

Unified Communications in de praktijk

Graag leggen wij u er alles over uit in onze whitepaper over Unified Communications. Download hem nu en kom een stapje dichterbij optimale dienstverlening.

2014-Whitepaper-Cloud---CtA-knop

OGD ict-diensten helpt zowel gemeenten als zakelijke klanten om met behulp van Unified Communications hun communicatie en samenwerking te optimaliseren. Als Microsoft Gold Partner zijn wij in staat het complete concept professioneel te implementeren, faciliteren en snel en eenvoudig werkbaar te maken. Uiteindelijk vinden wij niets mooier dan te zien dat techniek voor u werkt en u helpt om uw werk nog beter te doen.

Topics: Online Werkplek