Dé ict-trend voor 2021: overal beschikbaar zijn

De trend ’overal beschikbaar zijn’ is een van de belangrijkste ict-trends voor bedrijven op dit moment. Deze trend gaat niet over het overal beschikbaar zijn van medewerkers, maar om het volledig digitaal bedienen van medewerkers, klanten en businesspartners. Iets dat veel organisaties afgelopen jaar in korte tijd tot prioriteit maakten, vanwege de coronapandemie.

Het op afstand beschikbaar maken van de bedrijfsvoering en dienstverlening vraagt in de eerste plaats om een hervorming van de ict-infrastructuur. Maar er is meer nodig om op dit gebied écht bij te blijven - of zelfs voorop te lopen. Over dat ‘meer’ gaat de trend ‘overal beschikbaar zijn 2.0’.

Wil je weten hoe je voorop blijft lopen in het ´nieuwe normaal´? Schrijf je in voor onze webinar over ict-trends. 

Overal beschikbaar 2.0: meer dan thuiswerken alleen

De kern van overal beschikbaar zijn 2.0 is dat organisaties effectief online benaderbaar zijn en dat zij overal kunnen leveren. Deze trend is op zich niet nieuw voor bedrijven. Maar de 2.0-versie gaat verder dan thuiswerken en het online verkopen van producten of diensten.

Het gaat bij deze trend om een aanpassing van het complete bedrijfsmodel. Je bedrijfsprocessen moeten zo zijn opgezet dat zij zich steeds opnieuw kunnen aanpassen aan veranderende eisen die mensen stellen aan de online en offline werk-en klantervaring.

De wensen en verwachtingen van werknemers en consumenten zijn in de huidige situatie veranderd. En deze vormen een uitvergroting van een ontwikkeling die al langer gaande is. Mensen gaan ervan uit dat bijna alles direct online beschikbaar is. Dit wordt nu natuurlijk alleen maar versterkt omdat fysieke bereikbaarheid slechts beperkt mogelijk is. En zij verwachten daarbij een efficiënte, persoonlijke gebruikservaring.

Overal beschikbaar zijn 2.0 gaat dus over:

  • het bieden van op maat gemaakte online ervaringen;
  • snelle, persoonlijke dienstverlening op afstand, die meerwaarde biedt aan de klant en werknemer.

Voorbeelden van overal beschikbaar zijn 2.0:

  • Een bank die alleen digitaal opereert, maar daar wel alles tot in de puntjes regelt voor de klant: van het openen van een rekening tot persoonlijke adviesgesprekken. Wanneer het kan gebeurt dit online, en als het echt moet in levende lijve. 
  • Ook in fysieke ondernemingen is de trend relevant, bijvoorbeeld door het productportfolio helder online beschikbaar te hebben, eenvoudig te kunnen bestellen, en bij afhalen of bezorgen contactloos te kunnen afrekenen.
  • De doe-het-zelf winkel die niet alleen zijn eigen productaanbod online zet, maar ook door middel van een koppeling de voorraad van zijn toeleveranciers live laat zien. Hiermee breidt de winkel de doelgroep uit van lokaal naar regionaal en zelfs nationaal. En daarnaast vult de winkel het online productaanbod aan met livestream-workshops waarin leveranciers hun producten toelichten en klusadvies geven via Q&A’s.

Wat er nodig is voor overal beschikbaar zijn 2.0

Wil je als bedrijf effectief online beschikbaar zijn voor klanten en medewerkers, op een toekomstbestendige manier? Dan zijn er vaak meer aanpassingen nodig in je ict-landschap én in je bedrijfsmodel. Dit geeft je de slagkracht, flexibiliteit en solide beveiliging die je nodig hebt om steeds adequaat en op afstand in te spelen op de klantvraag.

De volgende ict-trends voor 2021 zijn wat mij betreft onmisbaar in het duurzaam bereiken van ‘overal beschikbaar zijn 2.0’: 

  • het genereren en slim inzetten van de juiste data: om de veranderende klantvraag en de online gebruikservaring goed in de gaten te houden;
  • een flexibel applicatielandschap: voor wendbaarheid en het steeds opnieuw inspelen op de klantvraag;
  • een sterke databeveiliging bij de interactie op afstand;
  • de juiste cloudoplossing: zo kunnen klanten en medewerkers plaatsonafhankelijk bij de data en applicaties;
  • office productivity: voor een prettige (online) gebruikerservaring voor klanten en medewerkers;
  • een goed beleid voor het welzijn van je mensen in een digitale 24/7-wereld, zodat zij de nieuwe manier van werken op afstand goed volhouden.

CTA3

 

Nog geen reacties

Reageer als eerste

Ben jij al bekend met ITIL 4?

Kom vrijdag 19 april naar de ITIL 4 kennissessie en laat je meenemen op een tour langs alle verandering en mogelijkheden van ITIL 4.

> Meld je nu aan!

Dé ict-trend voor 2021: overal beschikbaar zijn

Posted by Rik van Berendonk on 20-jan-2021 16:43:04

De trend ’overal beschikbaar zijn’ is een van de belangrijkste ict-trends voor bedrijven op dit moment. Deze trend gaat niet over het overal beschikbaar zijn van medewerkers, maar om het volledig digitaal bedienen van medewerkers, klanten en businesspartners. Iets dat veel organisaties afgelopen jaar in korte tijd tot prioriteit maakten, vanwege de coronapandemie.

Het op afstand beschikbaar maken van de bedrijfsvoering en dienstverlening vraagt in de eerste plaats om een hervorming van de ict-infrastructuur. Maar er is meer nodig om op dit gebied écht bij te blijven - of zelfs voorop te lopen. Over dat ‘meer’ gaat de trend ‘overal beschikbaar zijn 2.0’.

Wil je weten hoe je voorop blijft lopen in het ´nieuwe normaal´? Schrijf je in voor onze webinar over ict-trends. 

Overal beschikbaar 2.0: meer dan thuiswerken alleen

De kern van overal beschikbaar zijn 2.0 is dat organisaties effectief online benaderbaar zijn en dat zij overal kunnen leveren. Deze trend is op zich niet nieuw voor bedrijven. Maar de 2.0-versie gaat verder dan thuiswerken en het online verkopen van producten of diensten.

Het gaat bij deze trend om een aanpassing van het complete bedrijfsmodel. Je bedrijfsprocessen moeten zo zijn opgezet dat zij zich steeds opnieuw kunnen aanpassen aan veranderende eisen die mensen stellen aan de online en offline werk-en klantervaring.

De wensen en verwachtingen van werknemers en consumenten zijn in de huidige situatie veranderd. En deze vormen een uitvergroting van een ontwikkeling die al langer gaande is. Mensen gaan ervan uit dat bijna alles direct online beschikbaar is. Dit wordt nu natuurlijk alleen maar versterkt omdat fysieke bereikbaarheid slechts beperkt mogelijk is. En zij verwachten daarbij een efficiënte, persoonlijke gebruikservaring.

Overal beschikbaar zijn 2.0 gaat dus over:

  • het bieden van op maat gemaakte online ervaringen;
  • snelle, persoonlijke dienstverlening op afstand, die meerwaarde biedt aan de klant en werknemer.

Voorbeelden van overal beschikbaar zijn 2.0:

  • Een bank die alleen digitaal opereert, maar daar wel alles tot in de puntjes regelt voor de klant: van het openen van een rekening tot persoonlijke adviesgesprekken. Wanneer het kan gebeurt dit online, en als het echt moet in levende lijve. 
  • Ook in fysieke ondernemingen is de trend relevant, bijvoorbeeld door het productportfolio helder online beschikbaar te hebben, eenvoudig te kunnen bestellen, en bij afhalen of bezorgen contactloos te kunnen afrekenen.
  • De doe-het-zelf winkel die niet alleen zijn eigen productaanbod online zet, maar ook door middel van een koppeling de voorraad van zijn toeleveranciers live laat zien. Hiermee breidt de winkel de doelgroep uit van lokaal naar regionaal en zelfs nationaal. En daarnaast vult de winkel het online productaanbod aan met livestream-workshops waarin leveranciers hun producten toelichten en klusadvies geven via Q&A’s.

Wat er nodig is voor overal beschikbaar zijn 2.0

Wil je als bedrijf effectief online beschikbaar zijn voor klanten en medewerkers, op een toekomstbestendige manier? Dan zijn er vaak meer aanpassingen nodig in je ict-landschap én in je bedrijfsmodel. Dit geeft je de slagkracht, flexibiliteit en solide beveiliging die je nodig hebt om steeds adequaat en op afstand in te spelen op de klantvraag.

De volgende ict-trends voor 2021 zijn wat mij betreft onmisbaar in het duurzaam bereiken van ‘overal beschikbaar zijn 2.0’: 

  • het genereren en slim inzetten van de juiste data: om de veranderende klantvraag en de online gebruikservaring goed in de gaten te houden;
  • een flexibel applicatielandschap: voor wendbaarheid en het steeds opnieuw inspelen op de klantvraag;
  • een sterke databeveiliging bij de interactie op afstand;
  • de juiste cloudoplossing: zo kunnen klanten en medewerkers plaatsonafhankelijk bij de data en applicaties;
  • office productivity: voor een prettige (online) gebruikerservaring voor klanten en medewerkers;
  • een goed beleid voor het welzijn van je mensen in een digitale 24/7-wereld, zodat zij de nieuwe manier van werken op afstand goed volhouden.

CTA3

 

Topics: Ict Trends & Innovatie