De trend ’overal beschikbaar zijn’ is een van de belangrijkste ict-trends voor bedrijven op dit moment. Deze trend gaat niet over het overal beschikbaar zijn van medewerkers, maar om het volledig digitaal bedienen van medewerkers, klanten en businesspartners. Iets dat veel organisaties afgelopen jaar in korte tijd tot prioriteit maakten, vanwege de coronapandemie.
Het op afstand beschikbaar maken van de bedrijfsvoering en dienstverlening vraagt in de eerste plaats om een hervorming van de ict-infrastructuur. Maar er is meer nodig om op dit gebied écht bij te blijven - of zelfs voorop te lopen. Over dat ‘meer’ gaat de trend ‘overal beschikbaar zijn 2.0’.
Wil je weten hoe je voorop blijft lopen in het ´nieuwe normaal´? Bekijk dan deze webinar.
De kern van overal beschikbaar zijn 2.0 is dat organisaties effectief online benaderbaar zijn en dat zij overal kunnen leveren. Deze trend is op zich niet nieuw voor bedrijven. Maar de 2.0-versie gaat verder dan thuiswerken en het online verkopen van producten of diensten.
Het gaat bij deze trend om een aanpassing van het complete bedrijfsmodel. Je bedrijfsprocessen moeten zo zijn opgezet dat zij zich steeds opnieuw kunnen aanpassen aan veranderende eisen die mensen stellen aan de online en offline werk-en klantervaring.
De wensen en verwachtingen van werknemers en consumenten zijn in de huidige situatie veranderd. En deze vormen een uitvergroting van een ontwikkeling die al langer gaande is. Mensen gaan ervan uit dat bijna alles direct online beschikbaar is. Dit wordt nu natuurlijk alleen maar versterkt omdat fysieke bereikbaarheid slechts beperkt mogelijk is. En zij verwachten daarbij een efficiënte, persoonlijke gebruikservaring.
Overal beschikbaar zijn 2.0 gaat dus over:
Voorbeelden van overal beschikbaar zijn 2.0:
Wil je als bedrijf effectief online beschikbaar zijn voor klanten en medewerkers, op een toekomstbestendige manier? Dan zijn er vaak meer aanpassingen nodig in je ict-landschap én in je bedrijfsmodel. Dit geeft je de slagkracht, flexibiliteit en solide beveiliging die je nodig hebt om steeds adequaat en op afstand in te spelen op de klantvraag.
De volgende ict-trends voor 2021 zijn wat mij betreft onmisbaar in het duurzaam bereiken van ‘overal beschikbaar zijn 2.0’:
OGD levert ict-diensten op het gebied van infrastructuur, end-user management en software-ontwikkeling. Dat doen we in de vorm van outsourcing, projecten, advies en ict-professionals.
Bij OGD zijn we eerlijk en willen we altijd blijven leren. We zijn inventief en maken samen lol. Al 30 jaar lang.
© 2022 OGD ict-diensten.
Algemene voorwaarden | Algemene inkoopvoorwaarden | Privacyverklaring
Nog geen reacties
Reageer als eerste