Vijf handige vernieuwingen in Office 365

Geschreven door Redactie OGD
3 min leestijd
30-sep-2015 9:33:22

Vorige week verscheen Office 2016. Office moet met ruim 1,2 miljard gebruikers wereldwijd haast wel het meest populaire softwarepakket zijn. Applicaties als Word en Excel zijn immers dé reden waarom computers überhaupt zo belangrijk zijn geworden in de werkomgeving. Door handige vondsten is met de Office-suite steeds meer tijds- en productiviteitswinst te behalen. In deze blogpost zetten we vijf vernieuwingen op een rij.

Sway

De applicatie Sway is nieuw in Office 365 kan nog het best omschreven worden als een simpele manier om beeldend een verhaal te vertellen. Gebruikers hoeven niet na te denken over de opmaak, maar alleen over de input (beeldmateriaal en tekst): Sway maakt er vervolgens een meer dan acceptabele presentatie van. Er kan daarbij gekozen worden uit een aantal kant-en-klare aantrekkelijk vormgegeven sjablonen.

Sway

Outlook On The Web en Outlook 2016

De grootste vernieuwing in Outlook on The Web en ook Outlook 2016 is dat bijlagen niet langer hoeven worden doorgestuurd: in plaats daarvan is het mogelijk om met een druk op te knop een link naar een gedeeld document (op SharePoint) bij een mail te voegen. Zo voorkom je dat er verschillende versies van een document in omloop kunnen komen, en daarmee dat er verwarring ontstaat. Gedeelde Office-documenten kunnen vervolgens zowel vanuit Office Online, als vanuit Office 2016 geopend en bewerkt worden.

Outlook 2016 - Bijlagen

Eenvoudige Skype-integratie

En mocht je elkaar daarbij feedback willen geven, maar niet op dezelfde locatie zitten: dankzij betere Skype-integratie in Office is het zeer eenvoudig om elkaar vanuit het document aanwijzingen te sturen. In Office 2016 zie je met wie het document is gedeeld, en ook wie op dat moment het document bewerkt. De beschikbaarheid van deze personen zie je dankzij Skype. Klik vervolgens op de naam van de gewenste persoon, en je krijgt een visitekaartje van waaruit je met deze persoon kan bellen of chatten.

Word 2016 - Samenwerken

Business Intelligence

Power Query is geen volledig nieuwe applicatie (want al eerder beschikbaar als invoegtoepassing in Office 2010 en 2013), maar in Office 2016 wordt deze door Microsoft veel nadrukkelijker voor het voetlicht gebracht: standaard bevat Excel vanaf nu deze analyse-tool, waarmee bedrijven eenvoudig bedrijfsprocessen in kaart kunnen brengen, en daarmee beschikken over een soort self-service Business intelligence. Grafieken en andere rapportages zijn erg gemakkelijk online te presenteren, ook op een smartphone.

PowerBI - Geodata

Meer weten over de vernieuwingen in Office 365

Wilt je meer weten over de voordelen van Office 365? Onze expert Jacqueline Rodenburg schreef een whitepaper over productief werken met Office 365. Je vindt in deze whitepaper het volgende:

  • De grootste uitdagingen tijdens de Microsoft 365-implementatie;
  • De voordelen van Microsoft 365 en hoe je deze inzet om je organisatie te overtuigen;
  • Een praktisch 7-stappenplan om aan de slag te gaan met de implementatie;
  • Tips & tricks van onze experts.

BLOG Button copy 12 (2)

 

Ontvang email updates