OGD is actief in het onderwijs. Wij signaleren een trend waarin scholen vaker sociale tools inzetten in hun leerplannen. Deze manier van leren stuurt op coöperatie en interactie. Dit creëert een generatie van innovators die over een paar jaar de arbeidsmarkt gaan betreden. Zij zullen dan ook verwachten op deze manier te werken. Het is dus raadzaam voor een organisatie om klaar te zijn voor deze nieuwe generatie sociale medewerkers.
Julia Bateson, studie-adviseur in een artikel in The Guardian:
I see the future as being one of partnerships developed between schools and social entrepreneurs.
Meer en meer bedrijven kiezen voor een intern sociaal netwerk. Dit is een positieve ontwikkeling. Het beeld van de medewerker die afgeleid op zijn telefoon zijn Facebook zit te checken, is achterhaald. Sociale media maken medewerkers juist efficiënter en meer betrokken. Sociale media zorgen dat we verbonden zijn, ook op de werkvloer. Want via een intern sociaal netwerk gebruik je de kracht van sociale media om de ontwikkeling van de medewerkers te ondersteunen. Als medewerkers doorgroeien, groeit de organisatie als geheel.