DELFT, 27 maart 2025 – Zorgorganisatie Siza zet een grote stap in haar digitale transformatie en kiest OGD als ict-partner voor het optimaliseren van werkplekbeheer, Azure-beheer en servicedesk. Siza stond voor de uitdaging om haar ict-infrastructuur te moderniseren en deze toekomstbestendig te maken. De organisatie zocht een betrouwbare en proactieve partner die de zorgsector begrijpt en innovatieve oplossingen biedt. Het gaat om de ondersteuning van 1.800 werkplekken voor 2.500 medewerkers, verspreid over 150 locaties in Nederland. Het contract heeft een looptijd van vijf jaar, met de mogelijkheid tot verlenging van twee jaar.
De komende vijf jaar fungeert OGD als single-point-of-contact voor alle ict-gerelateerde vragen en problemen binnen Siza. OGD richt zich op proactieve ondersteuning, zoals systeemmonitoring en het vroegtijdig signaleren van potentiële verstoringen.
Daarnaast is OGD verantwoordelijk voor het volledige werkplekbeheer van Siza. OGD implementeert hierbij technologieën die aansluiten op de behoeften en verwachtingen die leven binnen een zorgorganisatie als Siza. Ook integreert zij moderne digitale oplossingen in de werkplek, zoals geautomatiseerde processen en moderne werkmethoden. Daarnaast legt OGD de focus op optimaal ingerichte werkplekken voor nieuwe medewerkers van de zorgverlener, en zorgt zij voor een soepele onboarding.
Tot slot draagt OGD zorg voor het up-to-date houden van de complete Microsoft-omgeving van Siza. En coördineert zij als service integrator de aansturing van derde partijen voor Siza, waaronder alle ict-leveranciers.
Met deze samenwerking kan Siza zich volledig richten op haar kernactiviteiten. Rocklyn Meijer, manager informatie & technologie van Siza: "Als ict-afdeling sturen wij met ons team de ict-dienstverlening aan. In ons streven naar continue verbetering zochten wij een partner die onze koers ondersteunt. Dagelijks werken wij aan de beschikbaarheid, prestaties, ondersteuning en veiligheid van onze ict-diensten voor zowel zorgcollega's als cliënten. We hebben er vertrouwen in dat OGD de juiste partner is om deze doelen te realiseren.”
Bewezen specialistische kennis en eindgebruikersgerichte aanpak
Siza koos voor OGD vanwege positieve aanbevelingen, OGD’s ruime ervaring in de zorgsector en de specialistische kennis die het bedrijf in huis heeft. “De bewezen eindgebruikersgerichte aanpak, innovatieve oplossingen en flexibiliteit van OGD sluiten perfect aan op de behoeften van onze organisatie”, zegt Rocklyn Meijer.
Roel Nikkessen, algemeen directeur van OGD, kijkt uit naar de samenwerking: “We zijn trots dat we Siza mogen begeleiden bij het optimaliseren van haar ict-ondersteuning. Met onze expertise en innovatieve oplossingen realiseren we een toekomstbestendige ict-omgeving, zodat Siza zich volledig kan richten op het verlenen van zorg.”
Over Siza
Siza biedt ondersteuning en zorg aan mensen met een lichamelijke, verstandelijke of meervoudige beperking en aan mensen met autisme of niet-aangeboren hersenletsel. De dienstverlening van Siza loopt uiteen van ondersteuning thuis tot aan 24-uurs zorg in een woongroep en van behandeling tot begeleiding naar werk. Siza ondersteunt op die momenten dat het nodig is en daagt mensen uit om hun grenzen waar mogelijk te verleggen. Bij Siza werken 2.500 medewerkers die zorg en ondersteuning bieden aan ruim 3.500 mensen. Siza heeft 150 locaties verspreid over Gelderland en Midden-Brabant.
Over OGD
OGD haalt al meer dan 35 jaar het maximale uit ict voor mensen en organisaties. Als strategisch partner ontwikkelt, implementeert en beheert OGD fullservice ict-oplossingen die bedrijfsdoelen en medewerkers optimaal ondersteunen. OGD staat bekend om haar oprechte advies en pragmatische, kritische blik op technologie. Het bedrijf richt zich op Nederlandse organisaties, met een focus op de sectoren overheid, industrie, finance en zorg.