OGD Shared Servicedesk: 17 uur per dag

11 april, 2011

Sinds 1 maart zijn de openingstijden van de OGD Shared Servicedesk verruimd: onze 'servicedesk op afstand' is nu zeventien uur per dag (07:00-24:00 uur) bereikbaar.

OGD Shared Servicedesk

OGD Shared Servicedesk is een skilled servicedesk op afstand, vanuit ons hoofdkantoor in Delft. Dit biedt klanten een duidelijk aanspreekpunt voor alle ict-gerelateerde vragen en problemen, inclusief noodgevallen. Alles wordt direct behandeld en waar mogelijk door een van de medewerkers verholpen. Mocht de servicedesk niet direct uitkomst kunnen bieden, dan wordt de melding geregistreerd en doorgezet naar de gespecialiseerde tweedelijns behandelgroepen.

Zeventien uur per dag ondersteuning

Op 1 juni 2010 was BOM (Brabantse Ontwikkelings Maatschappij) de eerste klant van wat toen nog de Outhouse Servicedesk (OSD) ging heten.
Korte tijd later besloten we om de OSD, TotaalBeheer Helpdesk en Officiumondersteuning te bundelen in één gezamenlijke helpdesk op afstand: de OGD Shared Servicedesk. Toen onlangs voor nieuwere klanten als het Regio College en Koppert Biological Systems ook ondersteuning buiten kantooruren belangrijk bleek, besloten we per 1 maart de openingstijden te verruimen. Hierdoor is de Shared Servicedesk nu van zeven uur 's ochtends tot middernacht (zeventien uur per dag) beschikbaar.

Delft als uitvalsbasis

De Shared Servicedesk is voor klanten overigens niet alleen een helpdesk op afstand. De servicedesk-medewerkers worden bijvoorbeeld tijdens ingangstrajecten ook ingezet als projectmedewerker en gaan geregeld naar de klant toe om werk op locatie te verrichten. Het OGD-hoofdkantoor in Delft blijft echter wel de uitvalsbasis van de Shared Servicedesk.

Bekijk ook eens

Deze verhalen over Cloud en werkplek

Ontvang de nieuwsbrief

Nog geen reacties

Reageer als eerste

Ben jij al bekend met ITIL 4?

Kom vrijdag 19 april naar de ITIL 4 kennissessie en laat je meenemen op een tour langs alle verandering en mogelijkheden van ITIL 4.

> Meld je nu aan!