OGD in top 3 ict-dienstverleners in Giarte OP

28 juni, 2019

Gisteren heeft Giarte de resultaten van het Outsourcing Performance-onderzoek bekend gemaakt. In dit jaarlijkse benchmarkonderzoek evalueert het onderzoeksbureau de dienstverlening van ict-bedrijven aan outsourcingsklanten. OGD ict-diensten krijgt dit jaar een Trust Score van 82, wat ver boven het gemiddelde van 73 ligt. Dit is een flinke stijging vergeleken met de score van 76 van vorig jaar. Hiermee komt OGD op de derde plek van ict-dienstverleners uit de ‘peergroup Large Size’. Hieruit blijkt dat onze klanten het volste vertrouwen in OGD hebben. Op het gebied van End User Management behaalt OGD zelfs de hoogste score van zijn peergroup.  

Giarte Outsourcing Performance 

OGD doet dit jaar voor de zesde keer mee aan het gerenommeerde onderzoek. Dit keer zijn 29 outsourcingsklanten gevraagd naar hun mening over OGD en onze dienstverlening. Deze klantorganisaties besteedden diensten uit op het gebied van Application Management, Infrastructure Management, End User Management en Managed Security. OGD doet voor het eerst mee in de domeinen Application Management en Managed Security. 

Van de ondervraagde klanten beveelt 69 procent OGD aan. 38 procent is zelfs ‘superfan’ en beveelt OGD ‘absoluut’ aan. Het percentage superfans is hiermee negen procent hoger dan in 2018. De tevredenheid over de dienstverlening ligt voor alle diensten gemiddeld boven de 8. In de domeinen Application Management en Infrastructure Management beoordelen onze klanten de dienstverlening met een 8,5. Hiermee komt OGD op deze gebieden in de top drie van Nederlandse ict-dienstverleners te staan.  

Hoogste score op gebied End User Management  

Gied van Hoorn, researcher bij Giarte: “Het lukt OGD ook dit jaar weer om de Giarte Trust Score te verhogen, zelfs tot de derde positie bij de peergroup van Large Size Providers. De diensten van OGD worden dit jaar in alle door Giarte gekaderde domeinen zeer hoog beoordeeld. In het End User Management domein behaalt OGD zelfs de hoogste score in de peergroup Large Size. Uit de data blijkt dat OGD in staat is een hoge kwaliteit dienstverlening te bieden, aangevuld door sterke affectieve competenties: empathie, openheid en bereidheid. De laatste slag kan worden geslagen op het gebied van proactiviteit richting de klanten.” 

Roel Nikkessen, Algemeen Directeur van OGD, is enthousiast over de uitslagen. Hij blijft wel kritisch naar de prestaties van zijn organisatie kijken: “We hebben prachtige scores behaald en zijn trots op de samenwerking met onze klanten. Tegelijkertijd zien we dat onze dienstverlening breder en professioneler wordt. Hierbij moeten we structureel in de gaten houden of onze prestaties overeenkomen met wat de klant nu echt wil. Die vraaggerichtheid zal de komende jaren moeten worden aangescherpt. Voor klanten willen wij een gemakkelijk toegankelijke organisatie blijven, met een speelse cultuur die staat voor hoge kwaliteit.” 

Eind 2018 werd OGD al door Computable verkozen tot nummer 1 in Outsourcing. Onlangs kwam de ict-dienstverlener ook goed uit de bus in de Career Guide van Computable. Hierbij kwam OGD in de top 10 van ict-werkgevers van Nederland.  

Bekijk ook eens

Deze verhalen over Nieuws & evenementen

Ontvang de nieuwsbrief

Nog geen reacties

Reageer als eerste

Ben jij al bekend met ITIL 4?

Kom vrijdag 19 april naar de ITIL 4 kennissessie en laat je meenemen op een tour langs alle verandering en mogelijkheden van ITIL 4.

> Meld je nu aan!