28 juli 2025 – OGD ict-diensten en ControlUp, een wereldwijde leider in Digital Employee Experience (DEX)-managementtools, starten een strategisch partnerschap om samen de eindgebruikersondersteuning naar een hoger niveau te tillen. OGD behoort hiermee tot de eerste Nederlandse managed service providers die volledig werken volgens het nieuwe managed service provider-model van ControlUp. De samenwerking loopt drie jaar, met de intentie tot verlenging.
Het partnerschap komt voort uit een gezamenlijke missie om de eindgebruikerservaring te optimaliseren met proactieve ict-dienstverlening en slimme automatisering. OGD zet de eindgebruiker al jaren centraal in haar dienstverlening. De keuze voor ControlUp sluit hier naadloos op aan.
Rik van Berendonk, CTO van OGD, over het partnerschap: “De inzet van ControlUp past perfect binnen onze visie op eindgebruikersondersteuning, waarin het bieden van de beste Digital Employee Experience centraal staat. Met ControlUp bereiken we hierin een volgend niveau en versterken we als partner onze bijdrage aan de doorontwikkeling van deze innovatieve, klantgerichte oplossing.”
Jed Ayres, CEO van ControlUp: "OGD is al lange tijd een vooraanstaande managed service provider op de Nederlandse markt. Onze samenwerking is gebaseerd op een gedeelde missie om de digitale werknemerservaring te verbeteren, met intelligente, proactieve ict-diensten. De combinatie van het toonaangevende ControlUp DEX-platform met de lokale expertise en gebruikersgerichte aanpak van OGD biedt onze klanten een naadloze, efficiënte digitale werkplek – waar ict voorop blijft lopen en problemen worden opgelost nog voordat ze de werknemerservaring beïnvloeden."
OGD en ControlUp verwachten een langdurige samenwerking op basis van gedeelde waarden: innovatie, co-creatie en klantgerichtheid. De open houding van ControlUp in het ontvangen van feedback stelt OGD in staat om op strategisch niveau bij te dragen aan de ontwikkeling van het platform.
Het DEX-platform van ControlUp faciliteert voor eindgebruikers een vloeiende werkervaring, waarin zij soepel en zonder haperingen kunnen doorwerken. ControlUp helpt het aantal ict-verstoringen te verminderen door deze in een vroegtijdig stadium automatisch te detecteren, inzichtelijk te maken voor ict-teams en deze waar mogelijk automatisch te herstellen. Voor eindgebruikers gebeurt dit ongemerkt, terwijl zij gewoon doorwerken op hun device.
Deze directe probleemdetectie en herstelacties voorkomen dat eindgebruikers stilvallen en gefrustreerd raken, en verhogen hun tevredenheid en productiviteit. Denk aan het automatisch optimaliseren van een trage laptop, het verbeteren van de netwerkverbinding of het direct herstarten van een vastgelopen applicatie. Zo hebben eindgebruikers continu een stabiele en effectieve werkplek, die als vanzelf functioneert.
Naast de eindgebruiker profiteert ook de servicedesk van ControlUp. De tool zorgt voor uniform beheer, een lagere werkdruk en een snellere respons. Voorheen konden alleen beheerders met uitgebreide rechten bepaalde handelingen uitvoeren. ControlUp maakt deze handelingen ook beschikbaar voor eerstelijnsmedewerkers. Zo worden incidenten sneller opgelost en vermindert de afhankelijkheid van andere ict-lagen.
OGD biedt haar klanten de mogelijkheid om ControlUp te integreren binnen haar werkplekdiensten. Dankzij de koppeling met het bestaande ServiceNow-platform sluiten monitoring en opvolging hierbij naadloos op elkaar aan. Deze combinatie versterkt het proactieve beheer van de digitale werkomgeving en draagt bij aan een verbeterde gebruikerservaring en snelle probleemoplossing.
ControlUp is een koploper op het gebied van Digital Employee Experience (DEX) en brengt de digitale werknemerservaring en ict-processen samen binnen één krachtig platform, speciaal ontwikkeld voor modern werkplekbeheer. Door realtime monitoring, intelligente inzichten en proactieve probleemoplossing te combineren, versnelt ControlUp de transitie naar autonoom endpointbeheer (Autonomous Endpoint Management, AEM). Dit vereenvoudigt de processen, zonder dat er meerdere tools nodig zijn. En het laat ict-teams problemen verhelpen nog voordat deze invloed hebben op medewerkers.
Bijna 2.000 organisaties vertrouwen op ControlUp om hun technologie soepel te laten draaien, waaronder meer dan een derde van de Fortune 100-bedrijven. Dankzij ControlUp werkt ict slimmer, blijven medewerkers productief en functioneert de werkplek als vanzelf. Meer informatie is te vinden op www.controlup.com.